Pričetek: Sreda, 30.11.2022, ob 19:00
Lokacija: Stolp Škrlovec

Filmski večer na kvadrat: Snežni leopard in Vse povsod naenkrat

filmski večer

Večer filmov
Sreda, 30. 11., ob 19h
Stolp Škrlovec
 
 
Vstop je prost. 
 
 
Snežni leopard
Marie Amiguet in Vincent Munier I Francija I 2021 I 92 min I dokumentarni
 
Fotograf narave Vincent Munier povabi pisatelja Sylvaina Tessona, da se mu pridruži pri iskanju skrivnostnega snežnega leoparda. V osrčju tibetanskega višavja ga vpelje v subtilno umetnost čakanja, sledenja in potrpežljivosti. Na popotovanju skozi veličastno, prostrano pokrajino, ki jo naseljujejo nevidna bitja, dvojica razmišlja o človekovem mestu v naravi ter obuja čas, ko so »zveri, ljudje in bogovi še govorili isti jezik«. Snežni leopard je veliko več kot vizualno čudovit film o eni najredkejših in najbolj izmuzljivih velikih mačk; opazovalni dokumentarec, v katerem je pot pomembnejša od cilja, z nami velikodušno deli užitek odkrivanja.
 
 
»Osupnilo me je, kako je naš prijatelj gledal pokrajino okoli nas. Bral jo je, kot dešifriramo pesem, ali pa kot glasbenik preučuje notni zapis. Opazoval je skalne police, stene in razpoke ter nam razlagal, kaj bi se lahko zgodilo. ‘Tja bi se lahko prikradel leopard, tisto jamo imajo rade velike uharice, tam so pašniki, kamor se hodijo past barali.’ Spoznal sem, da lahko okolico opazujemo na dva načina. Lahko jo gledamo kot hladni esteti ter filozofiramo o razgibanem reliefu in odtenkih svetlobe. Lahko pa se postavimo v kožo živali in iščemo skrivališča, poti, zavetja in luknje. In takrat gora postane živahna trdnjava. Po njenih mostovih in obzidjih hodijo kožuhaste cesarice in ljudstva rastlinojedcev. Munier je bil učitelj, ob katerem sem se drugič v življenju naučil brati.« – Sylvain Tesson (pisatelj, nastopajoči v filmu)
 
»Pristop filma nas preseneti, saj se bolj kot na kosmati spektakel snežnega leoparda v njegovem naravnem tibetanskem okolju osredotoča na samo opazovanje narave. […] [Režiserjev] ne zanima s strahospoštovanjem prežeti estetski blišč, tako priljubljen v tovrstnem žanru. […] Bolj ju privlači na videz pusta pokrajina, ki od opazovalca zahteva potrpežljivost, saj se raznovrstne oblike življenja razkrivajo počasi in subtilno […]. Ta elegantni, nenavadni dokumentarec vlogo opazovalca divjih živali spremeni iz nenasilnega lovca na sledi eni sami dragoceni tarči v pasivnega, a ustrezno prevzetega opazovalca, ki ne le sprejema, ampak tudi ceni meje človekovega dostopa.« – Guy Lodge (Variety)
 
 
Vse povsod naenkrat
Dan Kwan, Daniel Scheinert I ZDA I 2022 I 139 min I igrani
 
Evelyn Wang (Michelle Yeoh) je vsega naveličana lastnica propadajoče pralnice. Življenje ji greni starajoči se oče, mož ji je pravkar vročil ločitvene dokumente, poleg tega pa nikakor ne najde stika z lezbično hčerko. Potem pa jo srečanje z neusmiljeno delavko davčne uprave nepričakovano katapultira drugo dimenzijo. Vse povsod naenkrat je odštekana filmska pustolovščina, ki združuje elemente znanstvene fantastike, komedije in borilnih veščin, a tudi ganljive družinske drame.
 
 
Nora, čudovita, pametna, inteligentna in briljantna Daniel Kwan in Daniel Scheinert sta napisala drzen in pogumen scenarij, v središču katerega je čisto navadna, starajoča se gospodinja, mati – lik, ki ga ne vidimo pogosto v glavni vlogi. Je nevidna. Dejstvo, da mora svojo družino ohraniti skupaj, da poskušati biti uspešna v očeh svojih staršev jemljemo za samoumevno. A potem dobi priložnost, da postane superjunakinja! Kdaj ste nazadnje videli tak lik? Ko so mi jo predstavili, sem si rekla: dolgo sem čakala na to priložnost. – Michelle Yeoh (igralka)
 
»Nenadoma je povsod naenkrat. Nenadoma je vse mogoče. Nenadoma vidi, kako bi se moralo odvrteti njeno življenje. A kdo pravi, da tudi alternative ne bi na neki točki postale banalnosti, ki bi terjale alternativo? In kdo pravi, da tudi »pravi«, »čudežni« trenutki slej ko prej ne razpadejo v nič? In ja, kdo pravi, da v vsakem trenutku nimamo proti sebi naenkrat vseh vzporednih svetov, vseh možnosti in vseh svojih boljših, bogatejših, srečnejših verzij? Vsak spomin pač sproži preveliko množico alternativnih trenutkov. Koga to ne bi deprimiralo – in ga navdajalo s tesnobo? Multivesolje je ničelna vsota te tesnobe – melanholije modernega človeka, ki bulji v hladno, ravnodušno vesolje. Vse povsod naenkrat je film, ki hoče videti, kako bi izgledal, če bi multivesolje obstajalo. Ali bolje rečeno: če bi multivesolje lahko delovalo kot filmski set. Ko ga gledate, imate občutek, da hoče izumiti nov medij. – Marcel Štefančič, jr. (Mladina)