Pričetek: Petek, 23.04.2021
Trajanje do: 18.05.2021
Lokacija: Layerjeva hiša
Več avtorjev

Študentje ALUO - Unikatno oblikovanje

likovna umetnost

Razstava sodobne kinetične keramike
23. 4.-18. 5. 2021
Layerjeva hiša, Stolp Škrlovec in lokacije v starem mestnem jedru
 
 
 
Pia Mršek Kateremu ogledalu si najbolj podoben? (2021)
Kot vsak človek ima tudi ogledalo svoj karakter. Instalacija je preplet treh različnih karakterjev, ki se povezujejo v vzorec. Odsev nam dovoljuje da vidimo, to kar si dovolimo videti.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: keramika, ogledala, les
Dimenzija: 200 cm x 200 cm x 5 cm
 
Lana Pastirk Tretje poročilo o stvarjenju (2021)
Gledalec zaloti umetnikov intimen prostor, kjer ta poskuša po svoji podobi izdelati lastno fizično različico, ki bi ga v času življenja nadgradila, po smrti nadomestila in tako tudi večno živela. Skozi prikazan scenarij, h kateremu znanstveniki danes že težijo, se avtorica sprašuje o vrednotah današnje družbe, smiselnosti razvoja, za katerega si prizadevamo, in narcistični naravnanosti človeka.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: porcelan, mavec, silikon, vosek, lasje
Dimenzija: 18,5 cm x 12,5 cm x 8 cm (velikost ene maske)
 
Satya Pene Žvenket / Intenziteta (2021)
Preproste porcelanaste palčke ustvarjajo zvok, ki jih poveže z okoljem in v posamezniku vzbudi pozornost, da mu prisluhne. Instalacijo so neznanci popolnoma uničili v noči med 15. in 16. 4. 2021.
Mentorica: doc. Kristina Rutar Materiali: porcelan, žica
Dimenzije: 180 porcelanastih palčk povezanih v pare z žico
 
Odziv avtorice na destrukcijo
 
Občutek - vprašanje
Dogodek, ki je v meni sprožil veliko vprašanj, dvomov in potrdil nekaj prepričanj. Spoštovanje, vrednost in razumevanje. Individualizem, individuum. Jaz, samo jaz. Je sploh še komu mar? Jaz, mi, ti, vi, oni – mi vsi. Umetnost v javnem prostoru. Kaj se sme? Vse in nič. Je vse res postala anarhija – kakšna so pravila? Spoštovanje in sramota.
 
Nataša Ilec Kralj Neodtujljivo (2021)
Serija Neodtujljivo spremlja avtoričin teoretski in avtobiografski razmislek o konceptu želje, v katerem avtorica raziskuje motivacijo, ki poraja umetniško delo kot objekt-vzrok-želje, in ki jo je v svojem ustvarjanju našla v idealiziranem objektu – pogledu na Kamniško sedlo ter v fascinaciji, ki iz tega pogleda izhaja. Skulptura Kamniškega sedla tako predstavlja odmik iz sicer fotografske prakse, v kateri je avtorici ob poskusu fiksiranja podobe vselej umanjkala tretja prostorska dimenzija. S ponavljanjem oblike, v katero je vnašala zemljo, pridobljeno pod Kamniškim sedlom, posledično pa s propadanjem te oblike, avtorica tematizira približevanje in razpadanje kipov glede na realni objekt in strukturo želje.Serija je ustvarjena v okviru magistrske naloge Umetniško delo kot objekt-vzrok-želje / Neodtujljivo pod mentorstvom prof. dr. Eva Dolar Bahovec, UL FF in doc. Kristina Rutar, UL ALUO.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: bela glina (žgana na visoko temp.), zemlja iz vznožja Kamniškega sedla
Dimenzija: 8 kipov, od 30 cm x 30 cm x 20 cm do 35 cm x 35 cm x 20 cm (ŠxGxV)
 
Nika Horvat (No) Limitation (2021)
Delo je sestavljeno iz treh posodic s pokrovom, ki predstavljajo svet narave, natančneje drevesa. Vsaka od njih vsebuje forme črne lesne gobe, ki kot v naravi rastejo in se razvijajo po površinah brez vsakršne omejenosti. Te prikazujejo svobodo gibanja, ki nam je bila s pandemijo odvzeta.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: vlivna glina, polimerna glina, les
Dimenzija: 40 cm x 15 cm x 20 cm
 
Urška Rendla Minljivost (2019/2020)
Delo sestavljajo tri svetila, glazura na njih ponazarja minljivost življenja.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Material: vlivna glina
Dimenzija: 23 cm x 22 cm, 3 kom
 
Veronika Lah Erozija (2020/2021)
Slojeno telo iz nežgane gline visi na prostem, kjer mu vreme pomaga do končne raztopitve, uničenja.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: bela in rdeča glina, jeklena žica
Dimenzija: 20 cm x 20 cm x 45 cm
 
Renato Arnejčič Prisotnost (2020)
Prisotnost je neskončna in ni vezana na nič. Je odprta, prostorna, tiha in vedno zavedna; osredotočena na nič in kljub temu skladna s celoto svojega okolja.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: porcelan , vrvica in tekoča glina
Dimenzija: 20 cm x 16 cm x 15 cm
 
Anastasia Krivolapova Knot (2020)
Avtorica v delu povezuje ideji vseprisotnosti keramike v vsakdanjem življenju in teorijo stvarstva, ki predlaga, da smo ljudje ustvarjeni iz gline (Egipt, Kitajska). Delo je vizualizacija človeške poti. S pomočjo jajca, ki simbolizira rodnost, in njegovega odnosa z glino pa v delo dodajaja nivoje mitologije, religije in psihologije. Video projekcija
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: glina
Dimenzija: cca 35 cm x 20 cm x 20 cm
 
Tit Hofinger Mihelič Vrata prihodnosti (2020/2021)
Železna hladna konstrukcija v dialogu s praznim prostorom za njo prikazuje hladno realnost, ki je ne moremo spremeniti, saj prehoda ne moremo odpreti. Keramika kot krhek material sporoča, da moramo trenutek negovati, ter se z njim nežno, spoštujoče ter previdno rokovati, saj ga lahko hitro zlomimo ali zdrobimo, ter ga tako v prihodnosti nimamo več. Sami razbijamo vrata, ki so vstop v našo prihodnost.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Materiali: betonsko železo in keramika
Dimenzija: 190 cm x 85 cm
 
Ana Ščuka Cikel Ž (2020)
Prisotnost je neskončna in ni vezana na nič. Je odprta, prostorna, tiha in vedno zavedna; osredotočena na nič in kljub temu skladna s celoto svojega okolja.
Mentorica: doc. Kristina Rutar
Material: livna glina, PVC cev, črpalka za goste tekočine, leseno ogrodje za črpalko
Dimenzija: 50 cm x 37 cm x 150 cm
 
 
◯◯◯
 
Kuratorka πr kvadrat 2021: Nina Koželj
Produkcija: Zavod Carnica
Koprodukcija: Prešernovo gledališče Kranj, Akademija za likovne umetnosti in oblikovanje, Naravoslovnotehniška fakulteta, Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj
 
Več informacij o πr kvadrat 2021 najdete na tej povezavi.
 
Avtorica Pia Mršek

Avtorica Veronika Lah